PrintFrendly

2014. december 15., hétfő

Sajtos fasírtgolyók baconbe tekerve

Az egyik főzős csoportban (ahol már többen is elkészítették) láttam meg ezt az ételt, majd a saját fasírt alapreceptemet felhasználva, a fő irányvonalat megtartva, sajttal, friss petrezselyemlevéllel, zsemle helyett zsemlemorzsával és a vöröshagymát kihagyva készítettem el ezt a sütőben sült, baconbe tekert fasírt változatot.
Nagyon izgultam, mert épp vendégeket vártunk és reméltem, hogy mindenkinek ízleni fog.
Nem csalódtam, szerették :-) Melegen, krumplipürével, savanyúsággal kínáltam, de hidegen is nagyon finom, hidegtál részeként is megállja a helyét.


Hozzávalók kb. 14 db fasírthoz:
*10 dkg bacon szalonna
*50 dkg darált sertéshús
*2 kisebb tojás
*1 kis csokor friss petrezselyemlevél
*1 kk só
*1 nagy csipet bors
*1 kk házi fokhagymakrém (esetleg 2 nagy gerezd fokhagyma)
*6 púpos ek zsemlemorzsa
*10 dkg trappista sajt

A darált húst egy tálba rakjuk, hozzáadjuk a tojásokat, a sót, borsot, a fokhagymakrémet (zúzott fokhagymát), majd jól összedolgozzuk.
A megtisztított petrezselyemlevelet apróra vágjuk, a masszába szórjuk a zsemlemorzsával együtt.
Legvégül a reszelt sajtot dolgozzuk bele.
A szalonna csíkokat kettévágjuk és a számukhoz igazítva golyókat formázunk. (Nekem 7 bacon volt a tasakban, így 14 gombócot sodortam.)
Minden fasírtgolyót betekerünk egy csík szalonnába. Nem baj, ha nem ér össze teljesen, kicsit nyomjuk a szalonna végét a masszába, majd helyezzük sütőpapírral bélelt tepsibe úgy, hogy a bacon hajtás rész alulra kerüljön.
180 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt hőlégkeveréssel szép pirosra sütjük.
Külön zsiradék a sütéshez nem szükséges.

A Facebookon is megtaláltok.

5 megjegyzés:

  1. Koszonom az otletet ezt is megcsinalom .
    Megkerlek , hogy le irnad a hazi foghagyma kremet , ha idod engedi .
    Koszonom elore is .Udv Kethy .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, A receptet itt találod:
      http://aranytepsi.blogspot.hu/2013/07/fokhagymakrem-keszitese-hazilag.html

      Törlés
  2. Nagyon tetszik az ötlet .
    Ki fogom probalni a héten főzelék mellé. Köszönöm

    VálaszTörlés