PrintFrendly

2013. július 31., szerda

Pácolt magyaros sült csirkecomb

Nagyon ritkán használok bolti fűszerkeveréket. Most a hagyományos sült csirkét cseréltem le egy kis magyaros pácban sült társára.
Kellemesen, nem túl intenzíven fűszeres csirke lett belőle, ami az egész családnak ízlett.

Hozzávalók 3 főre:

  • 3 db egész csirkecomb
Páchoz:
  • 1 dl étolaj
  • 0,5 dl házi készítésű paradicsomlé
  • 1 kk só
  • 1 kk őrölt bors
  • 1 púpos tk őrölt pirospaprika
  • 1 kk Házi készítésű fokhagymakrém (vagy 2-3 gerezd fokhagyma)

Először a pácot készítjük el. Egy tálba (amibe majd beleférnek a husik) öntjük az olajat, a paradicsomlevet. Beleszórjuk a sót, borsot, pirospaprikát, beletesszük a fokhagymakrémet (vagy belezúzzuk a megtisztított fokhagymát). Ezt jól összekeverjük.

A combokat megtisztítjuk, hagyhatjuk egészben, de én jobb szeretem elválasztani a hosszú részét a rövidtől.

Megforgatjuk a pácban és lefedve hagyjuk benne pár órát pihenni. Még jobb, ha egy egész éjjel pácolódik.

Egy tepsibe fektetjük a husikat, rálocsoljuk a páclevet, felöntjük kb. 1 dl vízzel.

Előmelegített sütőben alufóliával lefedve 200 fokon hőlégkeveréssel puhítjuk, majd a fedőt levéve még további 30 percet pirítjuk.

Én nem szeretem, ha kiszáradva pirul a husi, ezért pár alkalommal meglocsoltam a levével.

Melegen, sós vízben főtt krumplival kínáljuk, amit megöntözhetünk a megsült husi szaftjával.

Akik elkészítették:
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése