PrintFrendly

2017. március 7., kedd

Morzsás tejbegrízgaluska



Egy nagy klasszikus, másképpen. Amikor megláttam Citromhab oldalán, tudtam, hogy tejbegrízrajongóként ki kell próbálnom. Én desszertként kínáltam, de remek második fogás lehet egy tartalmas leves után is. Nekünk nagyon bejött ;-)
Hozzávalók 4 főre:
*1 liter tej
*1 csapott kk só
*10 dkg cukor
*20 dkg búzadara
*4 ek olaj
*15 dkg zsemlemorzsa

A tejet elkeverjük a sóval, cukorral, majd mérsékelt lángon felforrósítjuk. Beleszórjuk a búzadarát, és kavargatva sűrűre főzzük. Egy közepes tepsibe öntjük, és hagyjuk teljesen kihűlni. Közben egy serpenyőben kevés olajon zsemlemorzsát pirítunk. A kihűlt tejbegrízből egy evőkanál segítségével galuskákat szaggatunk, amit óvatosan a morzsában megforgatunk.
Porcukorral leheletnyire megszórva, baracklekvárral kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, én gombócot csinálok fagyis kanállal, de ugyan így "működik"! Mindenkinek ízlik a családban!! Üdvözöllek: Évi

    VálaszTörlés