PrintFrendly

2016. december 9., péntek

Ünnepi isler



Ritkán sütök islert, mert egy picit munkaigényes a mártogatása, de olyankor mindig nagy sikere van. Most saját készítésű ribizli dzsemmel töltöttem meg. 
Elfelejtettem megszámolni, hány darab lett belőle, olyan hamar elfogyott a tálcáról.           
Hozzávalók 6 főre:
*30 dkg liszt
*1 csipet só
*10 dkg porcukor
*1 tasak vaníliás porcukor
*1 csapott kk sütőpor
*5 dkg darált dió
*1 kezeletlen citrom reszelt héja
*20 dkg margarin
*1 tojás sárgája
*Pár ek savanykás lekvár, dzsem (nálam ribizli)
*20 dkg étcsokoládé
*2 ek olaj

Egy tálban elkeverjük a lisztet a sütőporral, cukrokkal, sóval, darált dióval és jól elkeverjük.
Hozzáadjuk a tojás sárgáját, a margarint és gyors mozdulatokkal összedolgozzuk.
Lisztezett felületen kb. 2-3 mm vastagra elnyújtjuk és egy közepes pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk.
180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeveréssel kb. 8 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk teljesen kihűlni. Majd 1-1 darabot egy kiskanál savanykás lekvárral vagy dzsemmel összeragasztunk. Érdemes pár órát várni a csokizással, mert akkor a két tészta lap közben nem csúszik el egymáson.
A csokoládét az olajjal vízgőz felett megolvasztjuk és megmártjuk benne a sütiket.
Sütőpapíron hagyjuk, míg a csoki megszilárdul.
Én a maradék csokoládét később újra felolvasztottam és csíkokat húztam az islerek tetejére.
Légmentesen elzárva legalább egy hétig biztosan eláll.      

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is  fent vagyok.      


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése