PrintFrendly

2016. szeptember 19., hétfő

Egyszerű piskóta kis tortához



Azt már többször elmondtam, hogy nem tudok tortát sütni, mert valahogy sohasem sikerül olyanra, amilyenre én szeretném (összeesik, lelapul, stb.). Ezért csak családi szülinap alkalmával veszem elő a tortaformát. Általában egy kisméretűt használok, ami nekünk épp elég. Most is épp így tettem, de olyan szép lett, hogy tudtam, ezt meg kell, hogy örökítsem már csak saját magamnak is, ezzel bizonyítva, hogy igenis meg tudom csinálni. Ez fog ösztönözni, hogy legközelebb bátrabban belevágjak vagy akár ezen az egyszerű változaton túllépjek, amit még Anyukámtól tanultam.
Hozzávalók egy 18 cm-es formához:
*3 nagyobb házi tojás
*3 púpos ek cukor
*3 púpos ek liszt
*1 csapott kk sütőpor

A sütőt előmelegítjük.
Egy kisméretű csatos tortaformát kikenünk margarinnal és megszórjuk liszttel.
A lisztet elkeverjük a sütőporral.
A tojásokat szétválasztjuk. Gépi habverővel a fehérjét keményre verjük. Belekanalazzuk a cukrot és tovább verjük. Hozzáadjuk a tojások sárgáját és még azzal is pár percig verjük.
Végül fakanállal óvatosan beleforgatjuk a sütőporos lisztet.
Az előkészített formába simítjuk.
180 fokon alul-felülsütéssel kb. 20 percig sütjük. 
(Közben nem nyitogatjuk a sütő ajtaját!)
Tűpróbával ellenőrizzük.
1-2 perc után egy hosszabb pengéjű, éles késsel óvatosan körbevágjuk, a csatos formát lekapcsoljuk róla, majd a piskótát leemeljük a forma aljáról.
Hagyjuk teljesen kihűlni. Tetszőleges krémmel töltjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

1 megjegyzés:

  1. szia!ez a torta nagyon szimpatikus...annyit kérdeznék, hogy ha a habba belekerül a sárgája és tovább verem nem törik össze az egész?
    Végig 180-on sütöd? Nem esik be a közepe? köszi ha válaszólsz Z.Ági.

    VálaszTörlés