PrintFrendly

2015. szeptember 26., szombat

Sajtos-túrós perec

Volt itthon egy adag lejárat közeli túró, amit mindenképpen fel akartam használni. Gondolkodtam, mi is legyen belőle. Majd arra jutottam, hogy egy kis sajtos rágcsálnivalónak biztosan örülne a család. Így is lett. Mire a harmadik tepsi kisült, már az elsővel el is fogyott :-) 
Roppant egyszerű, hamar összeállítható. Nem szükséges hűtőben pihentetni. A tészta nem ragad, mégis könnyű vele dolgozni.


Hozzávalók 3 tepsi perechez:
*25 dkg túró
*25 dkg vaj/margarin
*30 dkg liszt
*1 púpos kk só
*1 kisebb tojás lekenni
*25 dkg trappista sajt a tetejére

A sütőt előmelegítjük. Nagyméretű tepsiket sütőpapírral bélelünk ki. A sajtot lereszeljük.

A túrót egy tálba öntjük és alaposan áttörjük. (Én erre egy krumpli törőt használtam.)
Meghintjük sóval és hozzáadjuk a lisztet, a vajat/margarint.
Jól összedolgozzuk. A tészta nem ragacsos, de könnyen formázható.
Lisztezett felületen kb. 0,5 cm vastagra elnyújtjuk.
Lisztbe mártott perecformával kiszúrjuk.
Az előkészített tepsibe fektetjük. Helyet nem szükséges sokat hagyni közöttük, mert nem terülnek sütés közben.

Egy kisebb tojást villával picit felverünk és lekenjük a perecek tetejét, majd megszórjuk reszelt sajttal.
180 fokon hőlégkeveréssel 20 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése