PrintFrendly

2014. június 23., hétfő

Csöröge

Ezer éve nem ettem csörögét és eddig még nem is készítettem. Talán akkor utoljára, amikor Nagymamám sütötte, pedig Ő már nagyon rég nincs köztünk, a receptet sem tudom elkérni. Bár biztos vagyok benne, hogy csak megközelítő mennyiségeket mondott volna, hisz nem méregetett semmit amikor a finomságai születtek. Tegnap pedig Sárika fb-os oldalán megláttam Szabó Irma receptjét. Tudtam, itt az idő, egyszer belevágok. Nem is vártam sokáig. Ma a tejfölös zöldbablevest kísérő második fogásként kapta a család. Nagyon egyszerű és a formázással sem volt gondom, hisz még élénken emlékszem, mikor Nagymamám kezét figyelve mélyen a lelkembe ivódott minden mozdulata.
A sütéskor figyelni kell az olaj megfelelő forróságára. Ha nagy lángon sütjük, hamar megéghet, ha kis lángon, nagyon megszívja magát olajjal. Érdemes közben többször megforgatni. 
Finom, omlós édesség lett, a saját készítésű sárgabaracklekvár nem hiányozhat mellőle :-)


Hozzávalók kb. 24 db csörögéhez:
*40 dkg liszt
*1 nagy csipet só
*0,5 tasak sütőpor
*1 késhegynyi szódabikarbóna
*10 dkg cukor
*10 dkg zsír
*2 kisebb tojás
*3 nagy ek tejföl
*Olaj bőven a sütéshez

A lisztet egy tálba szitáljuk és elkeverjük benne a sót, a sütőport, a szódabikarbónát, legvégül a cukrot.
A zsírt elmorzsoljuk benne, majd a hozzáadjuk a két tojást és végül fokozatosan adagoljuk a tejfölt, közben könnyű tésztát gyúrunk belőle.
Olajat forrósítunk egy nagyobb edényben.
A tésztát lisztezett felületen kb. 4 mm vastagra, téglalap alakúra elnyújtjuk.
Egy lisztbe mártott derelyevágóval egyforma méretű rombuszokat vágunk, amiknek a közepébe kb. 3 cm hosszú vágást ejtünk.
A vágáson keresztül átfordítjuk a csöröge egyik sarkát.
Ha már elég forró az olaj, akkor a csörögéket többször megforgatva közepestől kicsit kisebb lángon szép világos barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsöpögni.
Porcukorral meghintve és lekvárral kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése