PrintFrendly

2014. március 27., csütörtök

Tavaszi rizsleves

Sokat gondolkodtam, hogy milyen finomsággal rukkoljak elő a 62. VKF! alkalmából, aminek a háziasszonya Éci, az eztettem blog írója. Eszembe jutott, hogy még sohasem készítettem rizslevest, ezért ez lesz a mai ebéd. Egyik vasárnap túl sok húslevest sikerült főznöm, aminek egy részét lefagyasztottam. Ez az alaplé lett a leves egyik fő alkotója, a másik pedig a játék fő témája, a rizs.
Nagyon egyszerű, könnyű, tavaszias leves, amit a gyerekek is szívesen kanalazgattak.


Hozzávalók 4 főre:

  • 2 l húsleves alaplé
  • 6 dkg fehér rizs
  • 1 kisebb szál sárgarépa
  • 5 dkg zöldborsó
  • 1 kk házi darált pirospaprika

A zöldségeket megtisztítjuk, a sárgarépát apró kockára vágjuk.
A forró húsleveshez adjuk a répát, a borsót, ha felfő, belekeverjük a rizsát.
Ízesítjük kevés házi készítésű darált paprikával.
Mire a rizs megfő, a zöldségek is szépen megpuhulnak.
Finomra vágott, friss petrezselyemlevéllel megszórva kínáljuk.
Ha nincs húslevesünk, készíthetjük házi leveskockával vagy ételízesítővel.

3 megjegyzés:

  1. Én szoktam gyakran főzni. Szeretjük. A citromos változatát ismered? Az is fincsi!

    VálaszTörlés
  2. Én is főztem már párszor rizslevest, de én a habart változatot. Nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok. Citromosan még próbáltam :-)

    VálaszTörlés