PrintFrendly

2014. február 20., csütörtök

Puha zsíros kifli

A 15. Blogkóstoló játékban, ahol SüniSüti a háziasszony, ismét Éva blogját, a Takarékos konyhát szánta nekem fortuna, úgy, mint az előző fordulóból. Akkor 3 finomságot is kipróbáltam. De maradt még pár, amit kinéztem és ez a puha kifli volt az egyik. 
Az este el is készítettem. Tudtam, ha nem fotózom le, legyen bármilyen rossz a fényviszony, már reggel nem lesz mit fényképezni. Jól is gondoltam.
Nagyon finom, puha kiflik születek, bár méretüket tekintve nem túl nagyok, hisz a 25 dkg liszt sem sok. A család elég gyorsan elfogyasztotta, mindenkinek nagyon ízlett, de legközelebb dupla adagot sütök :-)

Köszönöm szépen a receptet Éva és a játékot Süni!

Hozzávalók 8 kiflihez:

  • 1 közepes krumpli
  • 25 dkg liszt
  • 1 tk cukor
  • 0,5 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kk só
  • 1 egész tojás
  • 5 dkg zsír (2 ek)

A megtisztított, meghámozott, kockára vágott krumplit vízben puhára főzzük, leszűrjük és összetörjük.

A meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk az élesztőt, rászórjuk a cukrot és hagyjuk felfutni.

A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk az áttört krumplit, a felfutott élesztőt, a sót, a tojást és a zsírt.

Alaposan kidagasztjuk.

Meleg helyen, letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

Enyhén lisztezett felületre borítjuk a megkelt tésztát és kör alakúra elnyújtjuk.

8 azonos méretű cikkre vágjuk.

A háromszögeket a keskenyebb oldaluktól kezdve feltekerjük, és kifli formára hajtjuk.

Sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük.

Letakarva hagyjuk további 30 percet kelni.

Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 20 perc alatt megsütjük.

4 megjegyzés: