PrintFrendly

2017. október 4., szerda

Egyszerű fügés pite



Van két füge bokrunk, de még mindkettő olyan fiatal, hogy eddig nem volt egyiken sem termés. Most kaptunk egy kedves hölgytől egy nagydoboz friss fügét és törtem a fejemet, hogy mi készüljön belőle. Az első fogás egy egyszerű édesség, egy kis joghurtos pite lett. A második egy húsos étel, de arról majd később mesélek. Könnyű kevert tészta az alap, ami klassz párost alkot a lédús fügével.
Hozzávalók egy 26 cm-es pitéhez:
*15 dkg liszt
*1 csapott tk sütőpor
*1 nagy csipet só
*8 dkg porcukor
*10 dkg margarin
*2 közepes tojás
*1,25 dl joghurt
*8 db füge

A sütőt előmelegítjük, a piteformát vékonyan kikenjük margarinnal és megszórjuk liszttel.
A lisztet elkeverjük a sóval, sütőporral. A puha margarint kikeverjük a porcukorral, majd a tojásokkal, joghurttal. Beleforgatjuk a sütőporos lisztet.
Az előkészített formába simítjuk. A félbevágott füge szemekkel kirakjuk, egy kicsit bele is nyomkodjuk.
180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol alul-felülsütéssel tűpróbáig sütjük, ami nekem 35 perc volt, de ez persze sütőnként eltérhet.
Hagyjuk kihűlni és egy éles késsel szeleteljük.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.



2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ma elkészítettem a pitét, bár azért csak csorgattam rá egy kis ét csokit és Isteni finom! A tésztája nagyon szuper! :)
    Köszi szépen a recit!
    Üdv:pontycomb

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon jó recept! Köszönöm szépen!Hipp-hopp elkeszíthető és nagyon könnyű süti. 😉

    VálaszTörlés