PrintFrendly

2017. február 26., vasárnap

Mintás linzer keksz



Az egyik Tesóméktól kaptam ezt a szuper süti pecsétet. Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen az a tészta, amivel az első próbát tegyem. Maradtam a jól bevált linzernél. Könnyű volt vele dolgozni, sütés közben egy kicsit megemelkedtek, de a minta csodásan megmaradt bennük. Azt, hogy pontosan hány darab lett, végül elfelejtettem megszámolni, de a nyers tészta nekem két nagy, és egy kisebb tepsit töltött meg.
Hozzávalók:
*30 dkg liszt
*1 csapott kk só
*1 csapott kk sütőpor
*10 dkg porcukor
*1 tasak vaníliás cukor
*20 dkg margarin
*1 közepes tojás sárgája
*1 kezeletlen citrom reszelt héja
*Sárgabaracklekvár a töltéshez

A lisztet elkeverjük a sütőporral, sóval, porcukorral, vaníliás cukorral, majd hozzáadjuk a margarint, tojás sárgáját, reszelt citrom héját. Jól összedolgozzuk.
Lisztezett felületen két részletben kb. 3-4 mm vastagra elnyújtjuk.
A formát lisztbe mártjuk, majd a tésztára nyomjuk, így először a szélét vágja le, majd a rugós részt is lenyomjuk, így kapjuk a sütire a mintát. Ezután sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. A formát minden kiszúrás előtt érdemes lisztbe mártani, és egy kicsit lerázni a felesleget.
180 fokon hőlégkeveréssel kb. 7 perc alatt megsütjük. Ha kezd a széle barnulni, akkor már azonnal érdemes kivenni. Hagyjuk teljesen kihűlni. Majd két darabot egy kevés lekvárral összeragasztunk.

Az 5 cserélhető mintás betéttel rendelkező kiszúrót bár ajándékba kaptam, de INNEN rendelték. Magyarországon ITT és ITT is kapható már. 

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.



2 megjegyzés: