PrintFrendly

2017. január 9., hétfő

Egyszerű kukoricakrémleves



Már valamikor nagyon régen készítettem kukoricakrémlevest és most ismét szembe jutott. Roppant egyszerű és finom is. Most konzerv kukoricát használtam hozzá, de akár mirelitből sem rossz, csak akkor egy picikét érdemes tovább főzni. A kicsik kedvéért én átpasszíroztam, de akit nem zavarnak a kisebb darabkák, egész nyugodtan el is hagyhatja ezt a műveletet.
Hozzávalók 4 főre:
*1 családi kukorica konzerv (50 dkg töltősúly)
*1 nagy fej vöröshagyma
*3-4 ek olaj
*1 kk só
*6 dl víz
*1 púpos tk házi ételízesítő
*2 dl sűrű tejszín

A vöröshagymát megtisztítjuk, és apróra kockázzuk. Az olajon üvegesre pirítjuk, majd ráöntjük az átmosott, lecsepegett kukoricát.
Felengedjük vízzel (ha van húsleves alaplé, az még jobb), és ízesítjük a fűszerekkel.
Lefedve addig főzzük, míg a kukorica megpuhul. Egy kevés kukoricát hagyunk a tálaláshoz.
Ezután botmixerrel pépesítjük. A tejszínt egy kevés forró lével felhígítjuk (hőkiegyenlítést végzünk, majd a levesbe csorgatjuk, és ha jól átforrósodott, elzárjuk.
Melegen, a félretett kukoricával kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése