PrintFrendly

2016. július 15., péntek

A bulgur, mint köret

Már régen izgatta a fantáziámat, hogy a krumplin és a rizsen túl valami új, számomra ismeretlen köretet próbáljak ki. Korábban vásároltam is egy adag bulgurt, de csak most jött el a tesztelés ideje. (A bulgur nem más, mint tört búza. A búzaszemeket előfőzés és szárítás után összetörik. Rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag.) A végeredmény nem lett olyan puha, mint a rizs, de egész jó és ehető. Szaftos csirkepaprikás kísérőjeként kínáltam.
Hozzávalók 2 főre:
*1 csésze bulgur
*3-4 ek olívaolaj
*2 csésze víz
*1 kk só
*1 kk házi ételízesítő

A bulgurt a felforrósított olajon átpirítjuk. Hozzáadjuk a dupla mennyiségű vizet, ízesítjük a fűszerekkel. Lefedve és néha megkavarva addig főzzük, amíg a levét be nem szívja. Azonnal kínáljuk.


2 megjegyzés:

  1. Mi rendszeres bulgur fogyasztók vagyunk, szeretjük. Forrazva még nem próbáltam, szerintem úgy nagyon kemeny maradna (kuszkuszrol hallottam mar, hogy forrazzak). A bulgurt en mindig vizben fozom, kb. ugy, mint a tarhonyat. (elő piritva is jo, de csak siman vizben fozve is). A vegen letakarva hagyom puhulni. Teljesen puhan finom, mint a rizs.
    Rizi- bizinek is finom, de kukorica konzervet is szoktam hozza keverni, azt is szereti mindenki.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés