PrintFrendly

2015. október 28., szerda

Rántott karalábé rudacskák

Betakarítottuk a kertben a karalábét. Sok szép, zsenge fej volt még, így gyorsan rántottam is ki belőle pár darabot. Roppant egyszerű és olcsó fogás, csak picit több munkát igényel. De azt hiszem megéri az energia ráfordítást. Fokhagymás-tejfölös mártogatóssal kínáltam.


Hozzávalók 3 főre:
*3 közepes, de zsenge karalábé
*0,5 kk só
*10 dkg liszt
*3 kisebb tojás
*20 dkg zsemlemorzsa
*1 tk fokhagyma granulátum
*5 dl olaj a sütéshez

A karalábékat alaposan megtisztítjuk, és vékony csíkokra vágjuk.
Meghintjük sóval.
Három edényt készítünk. Az elsőbe szórjuk a lisztet, a másodikba a tojásokat verjük fel egy villával, a harmadikban pedig a zsemlemorzsát keverjük el a fokhagyma granulátummal.
Egy tálban olajat forrósítunk.
A karalábé szálakat először megforgatjuk a lisztben, majd a tojásban, végül a fokhagymás morzsában.
Ha már jó forró az olaj, akkor közepes lángon pár perc alatt szép barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Fokhagymás-tejfölös mártogatóssal kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Andi!
    Nagyon tetszenek a receptjeid, gyakran meglátogatom az oldalad, és végig is olvasom mindet, ötletekért! (Bevallom, a mennyiségeken szoktam kicsit mulatni, de három nagy kamasz gyerekkel ez talán megérthető, hiszen nálunk a kétszeres adagok is aznap elfogynak...) Pontosságod, precizitásod elbűvöl, gyönyörű sütiket sütsz. Éppen ezért mosolyogtam már a címet olvasva, hogy biztosan gondosan bepanírozod a karalábé darabkákat, és lám, IGEN! Én is hajlamos vagyok mindent aprólékosan készíteni, de múltkor valamelyik főzős oldalon találtam egy videót, talán gombát paníroztak benne, három fedeles ételtároló segítségével. Beleszórták a lisztet és a gombát, és egyszerűen összerázták, a tojással, zsemlemorzsával ugyanígy..... Hát a karalábét is lehet ezzel a módszerrel, és akkor nem lesz ragacsos a panírtól az ember keze (ezt a részt nem igazán szeretem a rántott dolgokban!) Úgyhogy hamarosan fogok is rántott zöldségeket csinálni, köszönöm az ötletet. (De csak ilyen rázósan!!!)

    További jó főzőcskézést és blogolást kívánok: Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági, Örömmel olvastam soraidat. Valóban, nálunk két felnőtt és két rossz étvágyú kicsinek való adagokkal számolok. Jó ötlet a rázós megoldás, mindenképpen gyorsabb módszer :-) További szép hetet és kellemes sütögetést kívánok! Andi

      Törlés