PrintFrendly

2015. október 3., szombat

Bögrés vajas pogácsa

Amikor megláttam a Receptneked.hu oldalán ezeket a pogácsákat, tudtam, hogy ki kell próbálnom. A család nagyon kedveli a pogácsákat, szeretek új fajtákat kipróbálni amellett, hogy van pár jól bevált recept a gyűjteményemben. Csak egész leheletnyit változtattam, mert a tészta nekem kicsit kemény lett, ezért adtam még hozzá 3 evőkanál tejet, amitől már könnyen kezelhetővé vált. (Ez persze függ a tojások méretétől, a liszt minőségétől.) Mivel apró finomságokat szaggattam, ezért két nagy tepsi pogácsánk lett, ami nagyon finom, puha és omlós. Legközelebb szórok egy kevés sajtot is a tetejére :-)


Hozzávalók 2 nagy tepsi pogácsához:
*4 bögre liszt (bögre=2,5 dl)
*1 csapott ek só
*15 dkg tejföl
*5 dkg friss élesztő
*1 csipet cukor
*25 dkg vaj
*3 nagyobb tojás sárgája
*3 ek tej, ha szükséges
*1 kisebb tojás lekenni

A tejfölt egy kis tálkába mérjük, majd picit megmelegítjük. Ne legyen forró, épp csak langyos. Belemorzsoljuk az élesztőt, meghintjük egy csipet cukorral, majd jól elkeverjük.
A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót és belemorzsoljuk a vajat.
Hozzáadjuk a három tojás sárgáját, az élesztős tejfölt és alaposan összedolgozzuk.
(Nekem a tészta elég kemény volt, ezért adtam hozzá 3 evőkanál tejet, így már egész könnyen lehetett dagasztani.)
A tésztát lefedve hűtőbe rakjuk pár órára, de még jobb, ha egy egész éjszakát pihen.

Két nagyobb tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A tésztát átgyúrjuk, majd enyhén lisztezett felületen ujjnyi vékonyra elnyújtjuk.
Egy éles késsel berácsozzuk, majd egy kisebb méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Az előkészített tepsikbe rakjuk.
Addig hagyjuk meleg helyen kelni, míg a sütő bemelegszik.
Lekenjük egy villával felvert tojással.
180 fokon hőlégkeveréssel 15 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése