PrintFrendly

2015. január 21., szerda

Pogácsa maradék krumplipüréből

Maradék krumplipüré felhasználásával készült ez a puha, omlós pogácsa. Természetesen ha épp nincs belőle, a megfőzött és összetört krumpli is alkalmas helyette.
Még sohasem sütöttem olyan pogácsát, ahol tejfölben kellett az élesztőt eldolgozni, de nagyon jól működött a dolog. A hajtogatás, pihentetés miatt hosszadalmasnak tűnik a folyamat, de minden perce megéri, hisz ez az egyik legfinomabb pogácsa, amit valaha készítettem. A gyerek is pillanatok alatt tüntette el egyik darabot a másik után. Olyan kapós lett, hogy most is pihen egy adag tészta a hűtőben :-)
Köszönöm szépen a receptet Lenkának!


Hozzávalók kb. 35 db pogácsához:
*25 dkg maradék krumplipüré
*10 dkg finomliszt
*40 dkg búzarétesliszt
*2 tk só
*15 dkg tejföl (ez 3 egész nagy ek)
*2,5 dkg friss élesztő
*1 tk cukor
*1 tojás sárgája
*15 dkg margarin
*1 egész tojás lekenni

A liszteket egy tálba mérjük, elkeverjük benne a sót és elmorzsoljuk benne a krumplipürét.
A tejfölt kicsit megmelegítjük, de ne legyen forró. Belemorzsoljuk az élesztőt, megszórjuk a cukorral, majd simára keverjük.
Az élesztős tejfölt, a tojást és a margarint is a liszthez adjuk, majd összedolgozzuk.
Picit lágy a tészta, ekkor érdemes enyhén lisztezett felületre borítani és lisztes kézzel kidagasztani.
Majd pár órára hűtőbe rakjuk. (Én egy fedeles kelesztő tálba raktam és pont 2 órát pihent. Akár este is összeállíthatjuk, és másnap reggel nyújtjuk.)
Ezután lisztezett felületen 0,5 cm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk.
Háromszor hajtogatjuk 20 perces pihentetések beiktatásával.
A hajtogatást a pogácsáknál szokásos módon végezzük.
A tésztát képzeletben 3 sávra osztjuk, a felső harmadot hajtjuk középre, majd erre az alsó harmadot.
Ezután a bal oldalt, majd a jobb oldalt hajtjuk középre.
A harmadik hajtogatás után ujjnyi vastagra elnyújtjuk, majd a tetejét bevagdaljuk.
Egy kisebb pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk.
Addig hagyjuk kelni, míg a sütő bemelegszik.
Egy egész, kissé felvert tojással lekenjük.
180 fokon hőlégkeveréssel 20 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.

 


10 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy kipróbáltad. Nálunk is kedvenc.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Most találtam a blogodra, csodás dolgokat készítesz a konyhában. :) Szeretnék feliratkozni olvasónak a blogodra, de nem tudom hol kell, nem látom a "követem" gobocskát. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ditti, A blog bal oldalán lévő címkék mellett van egy üres kis rész Follow by email felirattal. Ha ide beírod a mail címed és megnyomod a szürke Submit gombot, kapsz értesítést a legújabb bejegyzésekről.
      Köszönöm szépen a dícséretet :-)

      Törlés
  3. SZERETNEK FELIRATKOZNI OLVASONAK A BLOGODRA KOSZI SZEPEN

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irma,
      A blog bal oldalán lévő címkék mellett van egy üres kis rész Follow by email felirattal. Ha ide beírod a mail címed és megnyomod a szürke Submit gombot, kapsz értesítést a legújabb bejegyzésekről.
      További szép napot kívánok!

      Törlés
  4. Köszönöm a receptet és a gyors segítséged Andrea! Tapasztalat a recepttel kapcsolatban. A legszuperebb pogácsa! Habkönnyű és mindent kibír. Nem volt otthon réteslisztem, sima liszttel is kiváló. Dupla adagot készítette és egy picivel több sót tettem bele. Bekevertem, átdagasztottam a tésztát, majd háromszor hajtogattam, de már hajnal 1 óra volt, nem volt időm és erőm kisütni. Beraktam a hajtogatott tésztát a hűtőbe, másnap reggel kivettem, a konyhapulton (letakarva)hagytam átmelegedni, kinyújtottam és kétféle módon formáztam. Egyik a hagyományos - pogácsaszaggatós. Másik: a tésztát kb 7-8 mm-esre nyújtottam, viszonyt csak kb 5 mm-es csíkokra vágtam. Így sütés közben magától csavart lesz a tészta, mert a magassága miatt megdől, de csak egy helyen. Így csavart rudacskát készíthetünk. Imádom a receptet. (volt még 3 virslim a hűtőben, félbevágtam őket, körbetekertem a tésztacsíkkal és úgy sütöttem meg). Mindenkinek ajánlom! Fantasztikusan jó recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök a sikerének és annak, hogy végül erre a pogácsára esett a választásod. Nálunk is sok kedvenc van, de ez viszi a pálmát ;-)Köszi, hogy megírtad a tapasztalataidat.

      Törlés