PrintFrendly

2015. január 31., szombat

Kakaós csiga újra

Lassan már hagyomány, hogy a hétvégét egy finom péksüteménnyel kezdjük. A család nem panaszkodik, én pedig imádom készíteni és természetesen elfogyasztani is. Most épp kakaós csiga sült, ami nem épp egy különleges kelt tészta, sőt már szerepel is recept itt fent a blogon, de most egy új technikát próbáltam ki, ami annyira jól működött, hogy mindenkinek jó szívvel ajánlom és biztos vagyok benne, hogy legközelebb is csak így fogom készíteni. Ezzel a módszerrel csodaszép, egyforma csigákat kapunk.
Hozzávalók 16 db csigához:
Tésztához:
*50 dkg liszt
*0,5 kk só
*2 dl tej
*2,5 dkg élesztő
*2 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 egész tojás
*10 dkg margarin

Töltelékhez:
*2-3 ek olaj
*2 púpos ek cukrozatlan kakaópor
*3 ek cukor

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk és megszórjuk egy evőkanál cukorral. Hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk és elkeverjük benne a sót.
Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a tojást és a margarint.
Alaposan kidagasztjuk.
Letakarva, meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

A töltelékhez a cukrot elkeverjük a kakaóporral. Egy nagyobb tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen kb. 3-4 mm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk.
Megkenjük vékonyan olajjal. Megszórjuk a cukros kakaóval.
A téglalap keskenyebbik oldaláról kezdve szorosan feltekerjük.

Egy vékony varró cérnával a tekercs alá nyúlunk, majd másfél ujjnyi széles szeleteket vágunk le úgy, mintha a cérnával csomót kötnénk a tekercsre.
A csigákat az előkészített tepsibe fektetjük egymástól egy kicsit távolabb.
Letakarva addig hagyjuk kelni, míg a sütő bemelegszik, ez kb. 20-25 perc.
180 fokon 20 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük.
Ha kihűlt, porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

8 megjegyzés:

  1. Tényleg milyen szépek lettek így. Pont a napokban sütöttem én is, ha előbb kerül fel a recept kipróbáltam volna a módszeredet. Sebaj, lesz még rá alkalom, köszi, hogy megosztottad velünk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy :-) Tényleg érdemes kipróbálni, előtte én sem hittem volna, hogy ilyen szép lesz az eredmény :-)

      Törlés
  2. Kedves Andi!

    Tegnap sütöttem életemben először túrós bélest (batyut) a te recepted szerint. Nagy sikere lett, olyan szép lett, mintha boltban vette volna az ember. Nagyon jó állagú a tésztája és könnyen lehet formázni is. Igazából ez elronthatatlan.

    Kakaós csigát még nem sütöttem, de fahéjasat igen, és az nagyon finom volt. Ez a cérnás módszer jónak tűnik, ki fogom próbálni én is!

    További szép napot, jó pihenést kívánok,

    Andrea (Orbán Andrea Viktória)



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi, Nagyon örülök, hogy ilyen sikere lett a bélesnek, kedves egészségetekre. A csigát is nyugodtan kipróbálhatod, a cérnás módszer pedig nagyon egyszerű.
      További kellemes időtöltést kívánok a konyhában!
      Andi

      Törlés
  3. Kedves Andi!
    Megsütöttem a csigákat, elsöprő sikert arattak! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de örülök. Kedves egészségetekre :-)

      Törlés
    2. Szia Andika! Most találtam meg ezt a cérnás megoldást és valóban szebbek lettek a csigák! :-) köszönöm a receptet

      Törlés
  4. Kedves Andi!
    Megsütöttem a csigákat, elsöprő sikert arattak! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés