PrintFrendly

2014. november 15., szombat

Túrós labdabukták

Ma hajnali ötkor kidobott az ágy. Sajnos vagy épp szerencsére kiskorom óta nagyon rossz alvó vagyok. Ma el is határoztam, hogy nem tétlenkedek, hanem valami finomsággal lepem meg a családot, mire felkel. Volt a hűtőben túró, ezért bedagasztottam egy adag édes kelt tésztát és kerek buktákat készítettem túrós töltelékkel. 
Nemrég kaptam Páromtól egy ovális kerámia tálat, amit most ezekkel a buktalabdákkal avattam fel. Nem csináltam túl édesre, mert a férfinép inkább így kedveli. Aki szereti, reszelhet citromhéjat a töltelékbe, vagy gazdagíthatja mazsolával is. 
A szaggatás során keletkezett egy kevés hulladék tészta, amit újra összedolgoztam, kicsit kelesztettem, majd apró korongokat szaggatva, forró olajban kisütve lett pár darab fánkgolyó.


Hozzávalók 19 db labdához:
Tésztához:
*50 dkg liszt
*0,5 kk só
*2 dl tej
*2,5 dkg friss élesztő
*2 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 egész tojás
*10 dkg margarin

Töltelékhez:
*20 dkg túró
*1 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 kisebb tojás

Lekenni:
*1 ek olvasztott margarin

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk, megszórjuk 1 evőkanál cukorral, majd hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a tojást, a margarint.
Alaposan kidagasztjuk. Meleg helyen letakarva, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
Közben a sütőformát egész vékonyan kikenjük margarinnal és megszórjuk liszttel.
A töltelékhez a túrót villával áttörjük, majd a cukrokkal és a tojással alaposan összeforgatjuk.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk, ahol kb. ujjnyi vastagra elnyújtjuk.
Egy nagyobb pogácsa vagy fánk kiszúróval kiszaggatjuk.
Minden tészta közepére rakunk 1 teáskanálnyi tölteléket.
A tésztát a kezünkbe fogjuk, a széleit batyu szerűen összefogjuk, összenyomjuk, majd gombócot formázunk.
A buktákat az előkészített formába rendezzük.
A sütőt előmelegítjük. Addig letakarva hagyjuk kb. 20-25 percet kelni.
A bukták tetejét vékonyan lekenjük olvasztott margarinnal.
180 fokon 23 perc alatt megsütjük. Ha kihűlt, porcukorral megszórva kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű és foszlós! Nálunk a lekváros a libling...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, hm a lekváros a második számú kedvenc :-D

      Törlés