PrintFrendly

2014. november 3., hétfő

Rozsos formakenyér

Ma egyszerű csirkepaprikás és tészta készült ebédre és sütöttem két kis rozsos kenyeret. A receptet Max oldalán találtam, ami eredetileg diót is tartalmazott, de azt most én kihagytam. Még tegnap este összeállítottam egy adag öregtésztát, délelőtt pedig már ki is sült a két ropogós héjú, finom, puha bélzetű formakenyér. Amint kihűlt, már meg is vágtam és mártogattam vele egy kis pörkölt szaftot, mert azt nagyon szeretem. 
Azt hiszem máskor is fogom még készíteni és talán egyszer dió is kerül majd bele :-)



Hozzávalók 2 formakenyérhez:

Öregtésztához:
*18 dkg BL80-as liszt
*0,9 dl langyos víz
*0,3 dkg friss élesztő

Kenyérhez:
*30 dkg liszt (BL55)
*8 dkg Teljes kiőrlésű rozsliszt (RL100)
*12 dkg rétesliszt
*2 tk só
*a fenti összes öregtészta
*1,5 dkg friss élesztő
*3,2 dl meleg víz
*1 kk cukor
*1 csipet aszkorbinsav (ez most kimaradt)
*0,5 tk sikér (ez most kimaradt)
*4 ek olaj

Előző este összeállítjuk az öregtésztát. A langyos vízben elkeverjük az élesztőt, majd összedolgozzuk a liszttel. A konyhapulton lefedve hagyjuk másnap reggelig pihenni.
A liszteket egy tálba mérjük, elkeverjük benne a sót, hozzáadjuk az öregtésztát, a meleg, de nem forró vízben elkevert élesztőt, amit a cukorral megszórtunk, az olajat.
Alaposan összedolgozzuk. nekem egy kicsit lágy lett a tészta, ezért még hozzáadtam 1 púpos evőkanál lisztet.
Ezután letakarva 45 percet kelesztjük. A megkelt tésztát két egyenlő részre vágjuk.
Egyenként téglalap alakúra kézzel ellapogatjuk.
Feltekerjük, mint a bejglit és kiolajozott formákba fektetjük.
Letakarva további 50-60 percet kelesztjük. Lespricceljük vízzel.
Előmelegített sütőbe toljuk, ahol 220 fokon 10 percet sütjük, majd 180 fokon további 30-35 percet.
Végül rácsra kiborítva hagyjuk teljesen kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése