PrintFrendly

2014. szeptember 10., szerda

Tejtölös krumplileves virslivel

Az egyik kedvenc levesünk, amit még Anyukámtól tanultam. Nagyon egyszerű, olcsó, finom. Most egy kicsit változtattam rajta, mert főztem bele pár füstölt virslit. Nem rontotta el :-)
A tegnapi nyári meleget ma felváltotta a szomorkás, sötét őszi idő. Reggel óta zuhog, jól esik egy melengető leves.



Hozzávalók 4 főre:
*55 dkg krumpli (feldolgozás előtt mért súly)
*1 liter víz
*1 ek házi ételízesítő (esetleg 1 leveskocka)
*1 csapott kk só
*1 csipet bors
*1 csapott kk házi fokhagymakrém (esetleg 2 gerezd fokhagyma)
*4 szál füstölt pulyka virsli
*1,5 ek liszt
*2 ek olaj
*1 kk őrült pirospaprika
*3 dl tejföl

A krumplit alaposan megtisztítjuk, apró kockára vágjuk és feltesszük főni kb. 1 liter vízben.
A fűszerekkel ízesítjük.
Közben elkészítjük a rántást, a lisztet csomómentesre keverjük az olajjal, majd kislángon világosra pirítjuk.
A tűzről levéve meghintjük az őrölt paprikával, majd kevéske vízzel csomómentesre keverjük.
A tejföllel krémesítjük, majd a levesből mert pár evőkanál meleg lével felhígítjuk.
A virsliket kb. 3 mm vastag karikára vágjuk.
Ha a krumpli megpuhult, hozzáadjuk a virsliket, belecsorgatjuk a rántást és hagyjuk felfőni.
Melegen kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta,én is főztem hasonló ízűt.Én meg tárkonyosat főztem,és az is nagyon fincsi lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, a tárkonyt imádom, ki fogom próbálni azzal a fűszerrel is :-)

      Törlés