PrintFrendly

2014. április 14., hétfő

Egyszerű keksztekercs

A 16. blogkóstolón, aminek Vea a háziasszonya, fortuna Jucit szánta nekem. Csodás tortákat, finom sütiket találtam a gyűjteményében. Egy nagyon egyszerű, de mégis isteni édességet választottam, ami nem más, mint a keksztekercs. Anyukám gyakran lepi meg vele a családot, de Ő csak úgy "szemre" méri a hozzávalókat, nem mérleggel. Nagyon vágytam már erre a finomságra, ezért a hétvégén össze is állítottam. Amilyen hamar elkészül, olyan gyorsan el is fogy :-) Köszönöm szépen a receptet Juci!

Hozzávalók 1 kisebb rúdhoz:
Tésztához:

  • 165 g darált háztartási keksz
  • 100 g porcukor
  • 2 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 tk rumaroma
  • 3 ek sárgabaracklekvár

Töltelékhez:

  • 100 g porcukor
  • 100 g vaj
  • 30 g kókuszreszelék

Szóráshoz:

  • 2 ek kókuszreszelék

A darált kekszet, a porcukrot, a kakaóport, a baracklekvárt és a rumaromát egy tálba mérjük, majd jól összedolgozzuk.
A vajat a porcukorral habosra keverjük, végül beleszórjuk a kókuszreszeléket.
A kakaós masszát két folpack réteg között kb. 4 mm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk.
A kókuszos krémet egyenletesen elsimítjuk rajta.
A folpack segítségével a hosszabbik oldaláról feltekerjük.
Megszórjuk kevéske kókuszreszelékkel és hűtőben 1-2 órát hagyjuk pihenni.
Ezután egy éles késsel szépen szeletelhető.

4 megjegyzés:

  1. Kedvenc süteményem, nagyon szeretem köszönöm szépen a receptet !

    VálaszTörlés
  2. Hahaha! Most vettem észre! :) Én is nagyon szeretem,mert egyszerű és gyorsan megvan. :) Örülök, hogy ízlett! :) Szép hétvégét! :)

    VálaszTörlés