PrintFrendly

2014. február 23., vasárnap

Tavaszi töltött dagadó

Életem első töltött dagadójának sikerén felbuzdulva elkészítettem a következőt, ami egy tavaszi, színes változat lett. Természetesen most sem úsztam meg repedés nélkül, de a család emiatt egyáltalán nem reklamált, mikor a vasárnapi ebéd alkalmával egy kis krumplipüré körettel az asztalra került.
Nagy izgalmamban a töltelékből kifelejtettem a betervezett fokhagymát, ezért magát a megtöltött dagadót dörzsöltem be vele. Azt hiszem ez néha mindenkivel előfordulhat. Így is igazán ízletes lett :-) 9 szelet ujjnyi vastag husi lett belőle, ami úgy gondolom, hogy három felnőtt adagja. Nálunk két felnőtt és két kis étvágyú gyereké.

Hozzávalók 3 főre:


·         1 kisebb sertésdagadó, kb. 40 dkg

·         1 nagy szelet kenyér

·         2 kisebb nyers tojás

·         3 ek  zsemlemorzsa, ha szükséges

·         1 kisebb szál sárgarépa

·         5 dkg zöldborsó

·         1 tk só

·         1/3 kk őrölt bors

·         3 ek zsír

·         1 tk házifokhagymakrém

  A dagadót alaposan megtisztítjuk és felszúrjuk.
A megtisztított sárgarépát kockára vágjuk és a zöldborsóval együtt éppen roppanósra főzzük, leszűrjük és hagyjuk lecsöpögni.
A kenyeret vízbe áztatjuk, majd jól kicsavarjuk.
Egy tálba rakjuk a kicsavart kenyeret, a nyers tojásokat, a zöldborsót, a sárgarépát, sózzuk, borsozzuk, és jól összedolgozzuk. (Nekem túl lágy lett, ezért még tettem bele 3 ek zsemlemorzsát is.)
A dagadót megtöltjük a töltelékkel és a lyukat bevarrjuk, bedörzsöljük fokhagymakrémmel, meghintjük 1 kk sóval. Érdemes kevésbé megtömni, mert a töltelék még dagad sütés közben, így könnyen kirepedhet a hús.
Egy közepes méretű tepsit kikenünk 2 ek zsírral és belefektetjük a töltött húst, majd azt is lekenjük 1 ek zsírral.
Mellé öntünk 1,5 dl vizet, lefedjük alufóliával.
Előmelegített sütőben 200 fokon alul-felül sütéssel 1 órát puhítjuk, majd a fóliát levéve kb. 40 percet pirítjuk. Közben párszor meglocsoljuk a szaftjával.
Ha megsült, érdemes hagyni teljesen kihűlni és szépen szeletelhető.



2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon tetszenek a receptjeid, köztük ez a dagadó is, amit hamarosan én is el fogok készíteni! Várom az újabb és újabb receptjeidet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Örülök, hogy tetszik, jó sütögetést kívánok hozzá :-)

      Törlés