PrintFrendly

2014. február 20., csütörtök

Almás napsugár kalácskák

Minden alkalommal úgy gondolom, hogy az épp elkészített kalács a legnagyobb szerelmem. Aztán jön a következő és bebizonyosodik, hogy tévedtem. Így volt ez most is, amikor megláttam ezt a kalácsot egy ázsiai blogon. Természetesen saját recepttel és egy kis almás töltelékkel sütöttem meg. Nekem a napocskához hasonlít a legjobban, ezért is adtam neki ezt a nevet.
Hozzávalók 8 nagyobb kalácshoz:
Tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 3 ek cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 egész tojás
  • 5 dkg margarin
  • 1 ek méz
  • 0,5 kk só
Töltelékhez:
  • 6 nagyobb alma
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 2 ek cukor
  • 1 púpos tk fahéj
  • 3 púpos ek darált törökmogyoró (ez lehet dió vagy búzadara is)
Tetejére:
  • 1 tojás sárgája
  • 1 tk tej
Az élesztőt elmorzsoljuk a meleg, de nem forró tejben, megszórjuk 1 ek cukorral és hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a tojást, a margarint, a mézet és a felfutott élesztőt.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát 8 egyenlő részre vágjuk. Csinos kis bucikat formázunk, amit úgy végzünk, hogy egy adag tésztát a tenyerünkbe veszünk és a széleit a közepe felé húzzuk, majd fejjel lefelé letesszük.
Konyharuhával letakarva 10 percet hagyjuk kelni.
Addig elkészítjük a tölteléket. Az almát meghámozzuk, lereszeljük és kicsavarjuk. A levére nem lesz szükségünk.
A reszelt almát ízesítjük a cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal, hozzáadjuk a mogyorót. Jól összekeverjük.
Egy golyót kb. 2 mm vastag téglalapra nyújtunk, ennek a mérete kb. 30*16 cm.
A tésztalap szélesebbik oldalához teszünk kb. 1,5 ek almás tölteléket, de a tészta szélétől legalább 2-3 cm-re, mert akkor nem fog összeragadni a tészta.
A töltelék re fordítjuk a tésztát, majd az ujjunkkal kicsit lenyomkodjuk a szélét.
Egy éles késsel kb. 1 cm szélességben bevagdossuk a maradék tésztát. Ennek a résznek minimum 6 cm-nek kell lennie, mert akkor nem fogja jól befedni a töltelékes részt és nem kerül alulra a csíkok vége.
A töltelékes részt szépen átsodorjuk a bevagdalt részen úgy, hogy csíkok végei alulra kerüljenek.
A kalács két végét összedugjuk.
A biztonság kedvéért én fejre fordítottam és a csíkok végét a tészta széléhez csíptem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük egymástól kicsit távolabb és hagyjuk még 30 percet kelni.
Lekenjük 1 tojás sárgája és 1 tk tej keverékével.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 25 perc alatt szép barnára sütjük.
Porcukorral meghintve kínáljuk.



23 megjegyzés:

  1. Ez gyönyörű és biztosan finom is, gratulálok :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép ez a süti, én túrósan fogom elkészíteni!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett. A múlt héten én is megcsináltam, de én mákos és lekváros töltelékkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Meglestem a Tieidet is, nagyon csinik lettek :-)

      Törlés
  4. Köszönöm a receptet! Nagyon finom lett, az egyikbe túrót tettem, azzal is fincsi. (Azért az enyémek nem lettek olyan szépek - a bordák nem emelkednek ki annyira, mint Nálad -, talán legközelebb.) Biztos máskor is meg fogom csinálni.

    VálaszTörlés
  5. Szépen mutató formálás, finom kalácska!

    VálaszTörlés
  6. A recept Isteni! Kipróbáltam, nagyon szép és finom lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy kipróbáltad. Kedves egészségetekre :-)

      Törlés
  7. Nem lett ilyen szép, de nagyon finom. Volt dícséret. :)

    VálaszTörlés
  8. Én almásan csináltam igaz nekem sem lett olyan szép de nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Andrea!

    Köszönöm ezt a receptet! Túróval is töltöttem, nagyon finom lett és másnap is isteni!
    Az alapot máshoz is felhasználtam, ma kakaós csiga készül ezzel a tésztával! :)
    További sok finomságot kívánok! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon gusztusos, ezt is megsütöm, a napokban! :)
    Ma az Almás csavartat sütöttem és egy almás linzert. Van 1 almafánk és elég sokat termett. Előre is köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, kedves egészségetekre. A kalácshoz pedig jó sütögetést kívánok :-)

      Törlés
  11. Meg fogom csinálni, nagyon guszta.

    VálaszTörlés