PrintFrendly

2014. január 10., péntek

Grissini

Újra a Blogkóstoló alkalmával került a szemem elé ez a recept. Éva Grissinije egyszerű és nagyszerű, a család szereti az ilyen sós finomságot. Eredetileg leves mellé szántam, de nem érte meg a leves elkészültét. Annyit változtattam a recepten, hogy kicsit vékonyabbra sodortam a rudakat. Egy hirtelen ötlettől vezérelve meghintettem durvára tört tengeri sóval. A sütési idővel is játszottam kicsit. A két tepsi grissini egyik felét 200 fokon hőléggel sütöttem, ez lett Párom kedvében járva a ropisabb változat, ami a fotón is szerepel. A másik tepsinyi rudakat 180 fokon sütöttem, így kevésbé ropogósra pirítva a gyerekek igényeit figyelembe véve. 35 db arasznyi sós lett belőle, ami nagyon gyorsan elfogyott. Biztosan sokszor fogom még készíteni. Köszönöm a receptet Éva!

Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 0,5 dl víz
  • 1 tk porcukor
  • 1 dkg élesztő
  • 0,5 dl olaj
  • 1 tk só
  • 1 ek durvára tört tengeri só (elhagyható)
A tej felét meglangyosítjuk és felfuttatjuk benne az élesztőt a porcukorral.
A lisztet egy tálba öntjük, meghintjük a sóval, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, az olajat, a vizet.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, kb. 1 órát kelesztjük.
A megkelt tésztát vékonyra elnyújtjuk, kb. 0,5 cm vastag csíkokra vágjuk.
Rudakat sodrunk, amiket sütőpapíros tepsibe rakunk.
Előmelegítjük a sütőt.
A grissiniket lekenjük tejjel, megszórjuk durvára tört tengeri sóval.
200-180 fokon hőlégkeveréssel 15 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése