PrintFrendly

2013. december 23., hétfő

Egyszerű krumplis pogácsa

A tegnapi ebédből maradt meg egy adag krumplipüré. Gondoltam, legyen belőle egy kis sós finomság. Gyorsan adtam hozzá lisztet, margarint, kevéske sót és jól összedolgoztam. Ma reggel kiszaggattam és megsütöttem. Egyszerű, puha pogácsák lettek. Bevallom a sok édes süti után a gyerekek is szívesebben eszegették. Természetesen ha nincs ilyen maradékunk, akkor megtisztított, kockára vágott, sós vízben puhára főzött, leszűrt és megtört krumplival is készíthető.


Hozzávalók:
  • 45 dkg maradék krumplipüré
  • 40 dkg margarin
  • 50 dkg liszt
  • 2 kk só
  • 1 tojás a kenéshez
  • 2 ek szezámmag a tetejére
Minden hozzávalót egy tálban alaposan összedolgozunk.
Pár órát a hűtőben pihentetjük, de még jobb, ha egy egész éjszakát.
Lisztezett felületen kb. 1 cm vastagra elnyújtjuk.
Egy kisméretű (nálam most 4 cm-es) pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk.
Lekenjük egy egész, felvert tojással.
Megszórjuk szezámmaggal.
Előmelegített sütőben 180 fokon 30 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük.
Összesen 62 db pici pogácsa lett ebből az adag tésztából.

2 megjegyzés: