PrintFrendly

2013. július 19., péntek

Nagyon csokis kakaós keksz

A családban csak a férjem szereti a magas kakaótartalmú csokit magában enni, de ő is csak néha-néha eszeget meg pár kockát. Volt itthon két tábla ilyen édesség, ezt használtam fel ennek a keksznek az elkészítéséhez.

Hozzávalók:

  • 20 dkg magas kakaótartalmú csokoládé
  • 25 dkg liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • 2 púpos ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 nagyobb tojás
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg margarin



A sütőt előmelegítjük.

A csokit (én 50%-osat használtam) egy éles késsel nagyobb darabokra vágjuk.

A lisztben elkeverjük a sütőport, sót és a kakaóport.

Egy másik tálban a tojást habosra kavarjuk a cukorral és a szobahőmérsékletű margarinnal.

A két részt összekeverjük és beleforgatjuk a csokit.

Előkészítjük a sütőpapírral bélelt tepsit.

Egy teáskanálnyi adagot veszünk a tésztából, majd golyót formázunk, mint a fasírtot és ellapítjuk.

A tepsibe rakjuk, nem szükséges nagy távolságot hagyni a kekszek között, mert nekem nem terültek el.

190 fokon 12 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük őket.

Rácsra téve hagyjuk kihűlni. Vigyázzunk, mert a forró csoki könnyen megégetheti a kezünket.

Ebből az adagból nekem 32 db lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése