PrintFrendly

2013. július 17., szerda

Kakaós kalász

Imádok kísérletezni a kelt tésztával. Így született meg ez a kakaós kalács. Puha tésztában finom kakaó. Azt hiszem nem is kell több csak egy pohár tej vagy kakaó, esetleg kávé.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 55 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 5 ek cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 8 dkg margarin
  • 1 kk só

Töltelékhez:

  • 3 ek olaj
  • 3 ek cukor
  • 2 ek cukrozatlan kakaópor

Kenéshez:

  • 2 tojás sárgája
  • 3 ek tej


Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben 1 ek cukorral.
A lisztet egy tálba öntjük, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a sót, a szoba-hőmérsékletű margarint, a tojás sárgáját és alaposan kidagasztjuk.
Konyharuhával letakarva, meleg helyen, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
A töltelékhez a cukrot elkeverjük a kakaóporral.

A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk.
Vékonyra, kb. 4 mm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk.
3 egyenlő széles csíkra vágjuk.
A csíkokat megkenjük olajjal.
A kakaós töltelékkel megszórjuk a tésztákat, a szélénél hagyjunk kis szabad helyet.
A két keskenyebb végénél felhajtunk kb. 1-2 cm hosszú tésztát, így nem fog kifolyni a töltelék.
Majd a hosszabbik oldalánál kezdve feltekerjük, mint a bejglit.
A szélét óvatosan a tészta oldalához csípjük, majd ezt a részt alulra fordítjuk.
Ha túl hosszúak a rudak, netán nem férnek bele a tepsibe, akkor középen elvágva és a végeit betűrve kettévehetjük. (Én így tettem, mert a legnagyobb tepsibe sem fért bele a rúd.)
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk a kalászokat.
Egy tiszta, éles és belisztezett ollóval 45 fokos szögben 2 cm-ként bevágjuk a tésztát kb. 2/3 részig, de ne vágjuk át teljesen az aljáig.
Az egyik kalászkát fordítsuk jobbra, a másikat balra és így tovább.


Kenjük le őket tojás sárgájával.

Melegítsük elő a sütőt, addig is kelnek kicsit még a kalászok.

180 fokon hőlégkeveréssel 12 perc alatt szép barnára sütjük őket.

A sütőből kivéve kenjük le tejjel és hagyjuk kb. 10 percet átgőzölni.

A töltelék egyáltalán nem folyt ki és ennyi kevés idő alatt is tökéletesen átsültek a kalászok.

6 rúd lett ebből az adagból.

2 megjegyzés:

  1. Ha szeretsz kísérletezni a kelt tészták formázásával, akkor a legjobb helyen vagyok. :D Nagy megszállottja vagyok a kelteknek, sok félét kipróbáltam már, de azért Nálad is van egy jó néhány, amit feltétlenül el fogok készíteni.....már alig várom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek és hogy idetaláltál. Belestem a blogodra és én is gyönyörködtem a rengeteg kelt finomságod képeiben. Nagyon ügyes vagy :-)

      Törlés